Urząd Gminy Koszęcin
A- A A+ kontrast normalny kontrast wysoki kontrast kontrast

Najnowsze wiadomości

2015-03-06 11:21:36

Konkurs na najładniejszą pisankę

R E G U L A M I N ORGANIZATOR: Gminna Biblioteka Publiczna w Koszęcinie CELE: - popularyzacja wiedzy o zwyczajach i obrzędach związanych ze świętami Wielkiej Nocy - doskonalenie umiejętności i warsztatu plastycznego - prezentacja możliwości twórczych dzieci, młodzieży i dorosłych WARUNKI KONKURSU: - każdy uczestnik może zgłosić jedną pisankę wykonaną na wydmuszce, jajku plastikowym, styropianowym drewnianym lub z innego trwałego materiału. - technika zdobienia jaja jest dowolna (zdobienie metodą malowania, haftowania barwienia, wyklejania itp.) - praca powinna być wykonana samodzielnie - do każdej pracy należy dołączyć kartkę informacyjną z następującymi danymi (imię i nazwisko, wiek, nazwę szkoły, telefon ) Pisanki należy dostarczyć do Gminnej Bibliotekii Publicznej w Koszęcinie lub do Filii Bibliotecznych w Strzebiniu, Sadowie i Rusinowicach do dnia 27 marca 2015 r. UCZESTNICY: Prace będą oceniane w kategoriach wiekowych: - Szkoły Podstawowe kl. I - III - Szkoły Podstawowe kl. IV - VI - Gimnazja - Dorośli OCENA PRAC: Przy ocenie pisanek wielkanocnych komisja zastosuje następujące kryteria : estetykę wykonania , samodzielność wykonania , walory artystyczne . Wystawa prac konkursowych odbędzie sie w Bibliotekach Gminy. UWAGI KOŃCOWE Organizator zastrzega sobie prawo zatrzymania nagrodzonych prac . Pozostałe prace będzie można odebrać po ogłoszeniu wyników ,które odbędzię się 1 kwietnia 2015r. Udział w konkursie jest jednoznacznym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji postępowania konkursowego. Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie .
2015-03-06 10:49:41

Czy warto wybrać sie do „Kopernika”?

Czy warto wybrać sie do „Kopernika”? 20 stycznia nauczyciele Gimnazjum nr 1 w Koszęcinie zabrali nas do jednego z najciekawszych miejsc w Warszawie – do „Centrum Nauki Kopernik”. Przyznaję, nie ma chyba w polsce lepszego miejsca dla młodych odkrywców wielbiących jednocześnie naukę i zabawę. Na rozgrzewkę zaserwowano nam udział w laboratoriach, które sami wybraliśmy w zależności od upodobań: robotycznych, biologicznych lub chemicznych. Bez wątpienia, każdy znalazł coś dla siebie, by mógł poszerzyć swoje zainteresowania. Na laboratoriach po zapoznaniu się z teorią przeprowadzaliśmy w parach doświadczenia praktyczne z danej dziedziny. Po dwóch godzinach nauki, która okazała sie świetną zabawą, samodzielnie wyruszyliśmy zwiedzać wystawy stałe, liczące ponad 400 eksponatów z różnych dziedzin nauki. Najbardziej widowiskowy według opinni większości okazał się ,,Teatr Wysokich Napięć\'\' w którym „odważni” mogli zostać naelektryzowani, w efekcie czego unosiły im się wszystkie włosy i, niczym Jedi, odpychali od siebie różne przedmioty. Dla innych odkrywcza okazała sie Re: Generacja- wystawa, która doskonale pokazywała co siedzi nam w głowach i jak funkcjonuje nasza świadomość w różnych sytuacjach. Ważne było to, że nawet, jeśli ktoś przesadnie nie interesował się nauką i nie chciał sie uczyć, to mógł po prostu się bawić, tak jak na wielkim placu zabaw. Bawiliśmy się również na wystawach dotyczących ciał w ruchu, anatomii ludzkiego ciała, iluzji optycznych, korzeni ludzkiej cywilizacji i wielu innych. Jedno jest pewne że wszystkiego, co „Centrum Nauki Kopernik” oferuje nie da się zobaczyć podczas jednego pobytu. Po 4 godzinach zwiedzania przeszliśmy do planetarium ,,Niebo Kopernika\'\' Uczestniczyliśmy w wykładzie, gdzie na ogromnym sferycznym ekranie zapoznano nas z konstelacją gwiazd patrząc na nie z różnych miejsc na ziemi, poza tym dowiedzieliśmy się wielu faktów o marsie. Na koniec przygody z niebem zabrano nas na wyjątkową wyprawę w 3D ,,Na skrzydłach marzeń\'\' opowiadającą jak na przestrzeni wieków ludzie uczyli się na błędach, by w końcu wzbić się w powietrze. Ta wycieczka była dla wszystkich wspaniałym doświadczeniem które warto było przeżyć. A tak swój pobyt w Koperniku wspominają moi koledzy i koleżanki: Gabriel Imiołczyk kl IIb Opiekun: Gabriela Zuzel . Katarzyna Nowak: Wycieczka bardzo mi się podobała. Najbardziej podobały mi się eksperymenty w laboratorium biologicznym. Gdy mieliśmy wolny czas, zobaczyłam wszystkie elementy na terenie C.N Kopernika. Bardzo dużo ich było, dlatego nie pamiętam ich wszystkich. Mateusz Osadnik: Wycieczka była wspaniała. Doświadczenia były ciekawe. Była fajna zabawa. Opłacało się tam jechać. Polecam innym uczniom. Marta Pietruszewska: Najbardziej w tej wycieczce podobały mi się doświadczenia w laboratorium oraz teatr ‘ Wysokich Napięć’. Chciałabym pojechać tam jeszcze raz. Kinga Kandzia: Najbardziej podobały mi się doświadczenia w laboratorium z chemii. Również podobał mi się teatr ‘ Wysokich Napięć’. Ania Bodora: Wycieczka była ciekawa. Podobał mi się film w planetarium pt: Niebo Kopernika Katarzyna Baron: Wycieczka do C.N..Kopernika była bardzo ciekawa. Najbardziej podobało mi się zwiedzanie samemu, a nie w grupie. . Dominika Gasz: Najbardziej podobał mi się teatr ‘ Wysokich Napięć ‘, w którym robiliśmy doświadczenie ,, Jaką drogę wybiera prąd, krótszą czy dłuższą? ‘’ Ciekawe również było doświadczenie, które pokazywało w jaki sposób elektryzowanie ciała oddziałowywuje na włosy. Ewelina Hewig: W wycieczce do Warszawy najbardziej podobały mi się zajęcia chemiczne, które były organizowane w laboratorium, gdyż można było brać udział aktywnie w zajęciach i samemu eksperymentować z kwasami. Zofia Pasieka: Wycieczka do Centrum Nauki Kopernika była bardzo fascynująca, atmosfera była zdecydowanie sympatyczna. Podobał mi się czas wolny, podczas którego chodziłam sama z koleżankami. Gabriel Imiolczyk: Centrum Kopernika to dla mnie nic innego jak wielki plac zabaw, ale z naukowym przesłaniem. Łącząc zabawę z nauką łatwiej ją przyswajamy. Do tego zajęcia praktyczne, rozwijające zainteresowania i film na sferycznym ekranie – chyba lepiej być nie mogło. Piotr Koza: Moim zdaniem, nie było źle, ale nie było też super ciekawie. Najbardziej podobała mi się zabawa z chemią, czyli w laboratorium. Marta Franke: Na wycieczce do Centrum Nauki Kopernika dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy, najbardziej podobały mi się zajęcia w laboratorium biologicznym, szczególnie zafascynowało mnie oglądanie pod mikroskopem. Uważam, że warto tam pojechać, aby poszerzyć swoją wiedzę. Piotr Kałuszka: Spodobało mi się planetarium. Film był ciekawy i opowiadał o tym kto i jak wynalazł maszynę do latania. Katarzyna Bryś: Wycieczka do C. N. K. w Warszawie była fantastyczna. Zajęcia w laboratorium były interesujące. Najbardziej podobał mi się teatr ‘ Wysokich Napięć’. Zabawa gwarantowana. Oliwia Mandla: Centrum Nauki Kopernika bardzo mnie zaskoczyło, nie sądziłam, że będzie tak super. Myślę, że nie ma osoby, której Kopernik by się nie spodobał. Polecam wszystkim i czekam na następny wyjazd do Kopernika. Marta Kupiak: Centrum Nauki Kopernik bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. W laboratorium robotycznym uczestniczyłam w zajęciach o tójwymiarze. Mogłam wydrukować własnego robota drukarką 3D. Wystaw było wiele, jednak nie zdążyłam wszystkich zwiedzić. Planetarium zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Wycieczkę uważam za jak najbardziej udaną. Barbara Kandzia: Według mnie, wycieczka do CNK była bardzo udana. Wiele się tam dowiedziałam wykonując ciekawe doświadczenia. Najbardziej podobał mi się laboratorium biologiczne, gdzie poczułam się jak prawdziwy naukowiec oglądając różne preparaty pod mikroskopem. Chętnie pojechałabym tam za rok. Aleksandra Kraszewska: Wycieczka do C. N. K. była bardzo ekscytująca. Najbardziej podobało mi się planetarium. Czułam się jakbym podróżowała po niebie. Joanna Bodora: Bardzo podobały mi się zajęcia robotyczne. Pomogły mi zrozumieć funkcjonowanie kamer w kinecie. Na jednej z wystaw mogłam zobaczyć, a nawet poczuć na sobie ładunek dodatni. Ten wyjazd dostarczył mi wiele wrażeń jak i pomógł w zrozumieniu tajemnic fizyki oraz robotyki. Mam nadzieję, iż szkoła będzie organizowała więcej takich wyjazdów. Aneta Stanchły: Wycieczka do C. N. K była bardzo fascynująca. Podobało mi się, że nie musieliśmy chodzić w grupach, a mogliśmy oglądać wystawy sami. Z chęcią pojechałabym tam jeszcze raz. Uważam wycieczkę za jak najbardziej udaną. Realizacja projektu była możliwa dzieki dofinansowaniu z Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemow Alkocholowych za co uczniowie, uczestnicy i opiekunowie bardzo dziękują. 20 stycznia nauczyciele Gimnazjum nr 1 w Koszęcinie zabrali nas do jednego z najciekawszych miejsc w Warszawie – do „Centrum Nauki Kopernik”. Przyznaję, nie ma chyba w Polsce lepszego miejsca dla młodych odkrywców wielbiących jednocześnie naukę i zabawę. Na rozgrzewkę zaserwowano nam udział w laboratoriach, które sami wybraliśmy w zależności od upodobań: robotycznych, biologicznych lub chemicznych. Bez wątpienia, każdy znalazł coś dla siebie, by mógł poszerzyć swoje zainteresowania. Na laboratoriach po zapoznaniu się z teorią przeprowadzaliśmy w parach doświadczenia praktyczne z danej dziedziny. Po dwóch godzinach nauki, która okazała sie świetną zabawą, samodzielnie wyruszyliśmy zwiedzać wystawy stałe, liczące ponad 400 eksponatów z różnych dziedzin nauki. Najbardziej widowiskowy według opinii większości okazał się ,,Teatr Wysokich Napięć\'\' w którym „odważni” mogli zostać naelektryzowani, w efekcie czego unosiły im się wszystkie włosy i, niczym Jedi, odpychali od siebie różne przedmioty. Dla innych odkrywcza okazała sie Re: Generacja - wystawa, która doskonale pokazywała co siedzi nam w głowach i jak funkcjonuje nasza świadomość w różnych sytuacjach. Ważne było to, że nawet, jeśli ktoś przesadnie nie interesował się nauką i nie chciał sie uczyć, to mógł po prostu się bawić, tak jak na wielkim placu zabaw. Bawiliśmy się również na wystawach dotyczących ciał w ruchu, anatomii ludzkiego ciała, iluzji optycznych, korzeni ludzkiej cywilizacji i wielu innych. Jedno jest pewne, że wszystkiego, co „Centrum Nauki Kopernik” oferuje nie da się zobaczyć podczas jednego pobytu. Po 4 godzinach zwiedzania przeszliśmy do planetarium ,,Niebo Kopernika\'\' Uczestniczyliśmy w wykładzie, gdzie na ogromnym sferycznym ekranie zapoznano nas z konstelacją gwiazd patrząc na nie z różnych miejsc na ziemi, poza tym dowiedzieliśmy się wielu faktów o marsie. Na koniec przygody z niebem zabrano nas na wyjątkową wyprawę w 3D ,,Na skrzydłach marzeń\'\' opowiadającą jak na przestrzeni wieków ludzie uczyli się na błędach, by w końcu wzbić się w powietrze. Ta wycieczka była dla wszystkich wspaniałym doświadczeniem które warto było przeżyć. A tak swój pobyt w Koperniku wspominają moi koledzy i koleżanki: Gabriel Imiołczyk kl II b Opiekun: Gabriela Zuzel . Katarzyna Nowak: Wycieczka bardzo mi się podobała. Najbardziej podobały mi się eksperymenty w laboratorium biologicznym. Gdy mieliśmy wolny czas, zobaczyłam wszystkie elementy na terenie C.N Kopernika. Bardzo dużo ich było, dlatego nie pamiętam ich wszystkich. Mateusz Osadnik: Wycieczka była wspaniała. Doświadczenia były ciekawe. Była fajna zabawa. Opłacało się tam jechać. Polecam innym uczniom. Marta Pietruszewska: Najbardziej w tej wycieczce podobały mi się doświadczenia w laboratorium oraz teatr ‘Wysokich Napięć’. Chciałabym pojechać tam jeszcze raz. Kinga Kandzia: Najbardziej podobały mi się doświadczenia w laboratorium z chemii. Również podobał mi się teatr ‘Wysokich Napięć’. Ania Bodora: Wycieczka była ciekawa. Podobał mi się film w planetarium pt: Niebo Kopernika. Katarzyna Baron: Wycieczka do C.N..Kopernika była bardzo ciekawa. Najbardziej podobało mi się zwiedzanie samemu, a nie w grupie. Dominika Gasz: Najbardziej podobał mi się teatr ‘ Wysokich Napięć ‘, w którym robiliśmy doświadczenie ,, Jaką drogę wybiera prąd, krótszą czy dłuższą? Ciekawe również było doświadczenie, które pokazywało w jaki sposób elektryzowanie ciała oddziałowywuje na włosy. Ewelina Hewig: W wycieczce do Warszawy najbardziej podobały mi się zajęcia chemiczne, które były organizowane w laboratorium, gdyż można było brać udział aktywnie w zajęciach i samemu eksperymentować z kwasami. Zofia Pasieka: Wycieczka do Centrum Nauki Kopernika była bardzo fascynująca, atmosfera była zdecydowanie sympatyczna. Podobał mi się czas wolny, podczas którego chodziłam sama z koleżankami. Gabriel Imiolczyk: Centrum Kopernika to dla mnie nic innego jak wielki plac zabaw, ale z naukowym przesłaniem. Łącząc zabawę z nauką łatwiej ją przyswajamy. Do tego zajęcia praktyczne, rozwijające zainteresowania i film na sferycznym ekranie – chyba lepiej być nie mogło. Piotr Koza: Moim zdaniem, nie było źle, ale nie było też super ciekawie. Najbardziej podobała mi się zabawa z chemią, czyli w laboratorium. Marta Franke: Na wycieczce do Centrum Nauki Kopernika dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy, najbardziej podobały mi się zajęcia w laboratorium biologicznym, szczególnie zafascynowało mnie oglądanie pod mikroskopem. Uważam, że warto tam pojechać, aby poszerzyć swoją wiedzę. Piotr Kałuszka: Spodobało mi się planetarium. Film był ciekawy i opowiadał o tym kto i jak wynalazł maszynę do latania. Katarzyna Bryś: Wycieczka do C. N. K. w Warszawie była fantastyczna. Zajęcia w laboratorium były interesujące. Najbardziej podobał mi się teatr ‘Wysokich Napięć’. Zabawa gwarantowana. Oliwia Mandla: Centrum Nauki Kopernika bardzo mnie zaskoczyło, nie sądziłam, że będzie tak super. Myślę, że nie ma osoby, której Kopernik by się nie spodobał. Polecam wszystkim i czekam na następny wyjazd do Kopernika. Marta Kupiak: Centrum Nauki Kopernik bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. W laboratorium robotycznym uczestniczyłam w zajęciach o tójwymiarze. Mogłam wydrukować własnego robota drukarką 3D. Wystaw było wiele, jednak nie zdążyłam wszystkich zwiedzić. Planetarium zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Wycieczkę uważam za jak najbardziej udaną. Barbara Kandzia: Według mnie, wycieczka do CNK była bardzo udana. Wiele się tam dowiedziałam wykonując ciekawe doświadczenia. Najbardziej podobał mi się laboratorium biologiczne, gdzie poczułam się jak prawdziwy naukowiec oglądając różne preparaty pod mikroskopem. Chętnie pojechałabym tam za rok. Aleksandra Kraszewska: Wycieczka do C. N. K. była bardzo ekscytująca. Najbardziej podobało mi się planetarium. Czułam się jakbym podróżowała po niebie. Joanna Bodora: Bardzo podobały mi się zajęcia robotyczne. Pomogły mi zrozumieć funkcjonowanie kamer w kinecie. Na jednej z wystaw mogłam zobaczyć, a nawet poczuć na sobie ładunek dodatni. Ten wyjazd dostarczył mi wiele wrażeń jak i pomógł w zrozumieniu tajemnic fizyki oraz robotyki. Mam nadzieję, iż szkoła będzie organizowała więcej takich wyjazdów. Aneta Stanchły: Wycieczka do C. N. K była bardzo fascynująca. Podobało mi się, że nie musieliśmy chodzić w grupach, a mogliśmy oglądać wystawy sami. Z chęcią pojechałabym tam jeszcze raz. Uważam wycieczkę za jak najbardziej udaną. Realizacja projektu była możliwa dzięki dofinansowaniu z Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za co uczniowie, uczestnicy i opiekunowie bardzo dziękują.
2015-03-02 07:19:44

Dogoterapia w Sadowie

Dogoterapia w Szkole Podstawowej im.74 GPP w Sadowie -drugim etapem projektu ”Kamizelka” pod hasłem „Bezpieczny pies, bezpieczne dziecko”. 24 lutego 2015r. w Szkole Podstawowej im.74 GPP w Sadowie został wdrożony drugi etap projektu „Kamizelka” realizowany przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Koszęcinie pod patronatem Wójta Gminy Koszęcin. Ten drugi etap był realizowany pod hasłem „Bezpieczny pies = bezpieczne dziecko”. Głównym celem projektu było podniesienie jakości bezpieczeństwa wśród dzieci w drodze do szkoły oraz w kontakcie ze zwierzętami. Uczniowie wyróżnionej szkoły, bo szkoła w Sadowie jest jedyną realizującą ten projekt - z niecierpliwością czekali na czworonożnego gościa i jego opiekuna. Tym czworonożnym gościem był wyszkolony pies - przyjaciel, dzięki któremu uczniowie przypomnieli sobie wiele zasad jak się bezpiecznie zachować w kontakcie z psem; miedzy innymi pozycję „żółwik”, głaskanie - czy wolno czy nie, podejście do psa. Szkolenie prowadził wykwalifikowany dogoterapeuta Pan Tomasz Wójcik, który w interesujący sposób, w praktycznym działaniu pokazał jak właściwie się zachować z napotkanym psem. Uczniowie zadawali też wiele pytań, bo prawie każdy ma w domu psa – pupila który też może stać się groźny przez niewłaściwe reakcje domowników.
2015-02-26 23:00:00

Konkurs ofert na działalność wspomagającą rozwój wspólnot i społeczności lokalnych

Konkurs ofert na działalność wspomagającą rozwój wspólnot i społeczności lokalnych Ogłoszenie Sprawozdanie Wzór oferty Ogłoszenie ..
2015-02-26 10:35:35

Szkolenie dla rolników

Szanowni Rolnicy Powiatu Lublinieckiego Biuro Powiatowe ARiMR w Lublińcu zaprasza Państwa Rolników na spotkanie informacyjno-promocyjne dotyczące : - zasad przyznawania płatności obszarowych w 2015 roku - szczegółowego omówienia zasad i sposobu wypełniania wniosków o dopłaty - omówienie zasad przyznawania płatności za zazielenienie - przedstawienie programu PROW na lata 2014-2020 Data spotkania : 09 marca 2015 roku Godzina : 10.00 Miejsce : Sala kinowa Domu Kultury w Koszęcinie Prowadzący : Pracownicy ARiMR w Lublińcu Serdecznie zapraszamy do udziału w tym bardzo ważnym dla Państwa spotkaniu z poważaniem Jerzy Socha Kierownik Biura Powiatowego ARMiR w Lublińcu
2015-02-26 10:27:13

Elastyczny i oszczędny Urząd Gminy

Po raz kolejny Urząd Gminy w Koszęcinie wypadł pozytywnie na tle innych gmin w regionie. Według tygodnika Gwarek w zestawieniu z urzędami gmin w Świerklańcu, Kaletach, Lublińcu, Piekarach Śląskich, Ożarowicach, Zbrosławicach, Tarnowskich Górach, Radzionkowie, Tworogu, Miasteczku Śląskim i Krupskim Młynie Urząd Gminy Koszęcin posiada najmniej pracowników, gdzie na każdego urzędnika przypada średnio 556 z 11 667 mieszkańców. W dużej mierze dzięki niskiemu zatrudnieniu, koszty utrzymania administracji samorządowej w naszej gminie są także najniższe w regionie. W 2013 roku wg pisma \"Wspólnota\" Urząd Gminy Koszęcin wydał na administrację jedyne 212 zł. w przeliczeniu na jednego mieszkańca, to ponad cztery razy mnij niż wydano w Krupskim Młynie. Co więcej, kwota ta nie legła podwyższeniu od 2010 roku. W wywiadzie dla \"Gwarka\" Wójt Gminy Grzegorz Ziaja mówi, że 21 urzędników to optymalna liczba dla gminy naszej wielkości i podkreśla, że taki stan rzeczy wymaga dobrej organizacji pracy oraz zawodowej elastyczności, ponieważ urzędnicy muszą być biegli w wielu sprawach, tak by w razie czego móc zastąpić kolegę lub koleżankę z innego działu. Wójt dodaje, że ten model organizacji pracy się sprawdza, a do urzędu nie napływają skargi dotyczące tempa czy jakości usług urzędniczych. Źródło: Tygodnik \"Gwarek\" 24 luty 2015, s.10
2015-02-26 07:12:39

Powstanie projekt oświetlenia ulicznego

Do końca sierpnia br. powstanie projekt oświetlenia ulicznego Gminie Koszęcin. Projekt energooszczędnego oświetlenia ulicznego w technologii LED wykona firma Ecoenergy Poland z Cieszyna. Obejmie on ulice Cegielnianą, boczną od ul Ks. Gąski i Dąbrówki w Koszęcinie, ulicę Ogrodową, Słowiczą i Cesarską Górę w Sadowie, ul. Cieszowską i Wesołą we Wierzbiu, Dworcową, Szpakową i Brzozową w Rusinowiach oraz Dubielowską, Ks. Erwina Muszera i Wolności w Strzebiniu. Realizacja projektu będzie się odbywał etapowo, gdzie każda ze wskazanych ulic będzie traktowana jako kolejny etap. Realizacja w/w projektu nie wyklucza możliwości równoczesnego powstania kolejnych projektów na modernizację oświetlenia przy ulicach innych niż powyższe.
2015-02-23 12:57:04

Najzdolniejsi nagrodzeni

Po raz kolejny Rada Gminy Koszęcin wraz z Wójtem Gminy nagrodziła osiągnięcia najzdolniejszych uczniów z terenu Gminy. Dekoracja wyróżnionych osób, wyłonionych przez Komisję Opiniującą w składzie: kierownik ZOPO Ewa Brodowy oraz radni gminy: Krystian Cuber, Andrzej Dybała, Gabriela Helisz, Piotr Karmański, Jan Macioszek i Henryk Nowakowski, odbyła się podczas Sesji Rady Gminy Koszęcin z dnia 16 lutego 2015r. W tym roku wyróżnienia oraz nagrody pieniężne przyznano: ESTHER MIK za osiągnięcia w nauce (laureat Ogólnopolskiego Konkursu z Języka Niemieckiego Deutschfreund, III miejsce w Międzygimnazjalnym Konkursie Języka Niemieckiego pod patronatem Dyrektora KO w Częstochowie, wyróżnienie w IV Powiatowym Konkursie z Języka Niemieckiego organizowanym pod patronatem Starosty Powiatu Częstochowskiego). NICOLE BRONDER za osiągnięcia artystyczne ( za zajęcie I miejsca w III Ogólnopolskim Festiwalu Skrzypcowym dla uczniów szkół muzycznych I i II stopnia Kielcach, za zdobycie I miejsca w kategorii A w III Międzynarodowym Cieszyńskim Konkursie Skrzypcowym w Cieszynie). AGACIE SOBALA za osiągnięcia w nauce (finalista 10 Olimpiady Języka Niemieckiego dla Szkół Gimnazjalnych Województwa Śląskiego w roku szkolnym 2013/2014, udział w III Powiatowym Konkursie Języka Niemieckiego, udział w IV Powiatowym Konkursie z Języka Niemieckiego organizowanym pod patronatem Starosty Powiatu Częstochowskiego). VICTORII LERCHE za osiągnięcia artystyczne - zajęcie III miejsca w III Ogólnopolskim Konkursie Klawesynowym kategoria: klawesyn solo - grupa starsza. Nagrody wręczył Wójt Gminy Koszęcin Grzegorz Ziaja orz Przewodniczący Rady Gminy Michał Anioł. Esther Mik Agata Sobala Victoria Lerche
2015-02-19 13:26:54

"Spalonka" skreślona

Nastąpił długo oczekiwany przełom w sprawie spalonego budynku przy ul. Powstańców Śląskich 1 w Koszęcinie. Decyzją Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dniem 10 lutego br. budynek dawnej oficyny pałacowej Koszęcinie (tzw. \"spalonka\") został skreślony z rejestru zabytków. To bardzo dobra wiadomość zarówno dla właściciela obiektu, który wraz z decyzją otrzymał zielone światło dla rozbiórki i ewentualnej rekonstrukcji budynku, jak i dla lokalnych władz oraz mieszkańców, ponieważ spalony budynek nie tylko szpeci otoczenie, ale także zagraża przechodniom i pojazdom wyjeżdżającym z ul. Zamkowej. W kwestii skreślenia z listy zabytków rzeczonego obiektu miało miejsce wiele interwencji ze strony władz Gminy Koszęcin oraz Dyrekcji Zespołu Pieśni i Tańca \"Śląsk\" z siedzibą w kompleksie pałacowo-parkowym na którego terenie ulokowana jest \"spalonka\". Sprawa została nagłośniona tak, że w ubiegłym roku do interwencji włączyły się również władze województwa. Jesienią zeszłego roku, podczas spotkania wójta Gminy Koszęcin Grzegorza Ziaja, dyrektora ZPiT \"Śląsk\" Zbigniewa Cierniaka i wicemarszałka Województwa Śląskiego Stanisława Dąbrowa z Generalnym Konserwatorem Zabytków Piotrem Żuchowskim doszło do przełomu w sprawie. Sam Generalny Konserwator Zabytków miał nikłą przyjemność osobiście przekonać się o stanie \"zabytku\" podczas zeszłorocznego \"Cietrzewiska\". Chociaż interwencji było wiele, dopiero ta u najwyższego szczebla władzy przyniosła zamierzony skutek. Uprzednie próby załatwienia tej kwestii najczęściej kończyły sie fiaskiem. Skreślenie z rejestru zabytków budynku dawnej oficyny pałacowej, było już przedmiotem postępowania administracyjnego w rok po feralnym pożarze, w którym obiekt uległ nieodwracalnemu zniszczeniu. Niestety postępowanie zakończono we wrześniu 2007 roku decyzją odmowną. W końcu szczęśliwie, zgodnie z decyzją Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 10 lutego 2015 roku, budynek został skreślony z listy zabytków, co umożliwia właścicielowi, panu Tomaszowi Bonk, likwidację i ewentualną rekonstrukcję budynku. Od decyzji tej nie przysługuje odwołanie. Nie zmienia to faktu, że działka w której obrębie leży obiekt, znajduje się w granicach ochrony konserwatorskiej, w związku z czym wojewódzki konserwator zabytków nadal posiada kompetencje do określenie m.in. lokalizacji, skali i formy ewentualnie wznoszonego nowego obiektu budowlanego.
2015-02-13 12:57:53

Jest projekt, będą konsultacje

Szanowni Mieszkańcy, początek roku to czas ustaleń i planów, których realizacja będzie nam towarzyszyć przez najbliższe lata. Przede wszystkim istotne dla nas będą plany inwestycyjne, których rozmiar i kształt będzie się klarował przez całą kadencję nowej Rady Gminy i Wójta. Plany te nie mogły by powstać bez wysłuchania Państwa wniosków. Inwestycje zaplanowane do realizacji to przede wszystkim te, wnikające z Państwa postulatów oraz konieczności wprowadzenia zmian, chociażby ze względu na poprawę bezpieczeństwa, bądź dostosowanie sie do zmieniających sie norm i przepisów. Jednym z takich planów jest rozbudowa Zespołu Szkół w Koszęcinie. Wójt oraz Rada Gminy w poprzedniej kadencji podjęła ten temat i po konsultacjach z dyrektorem Zespołu Szkół powstał projekt rozbudowy. Błędnym jest twierdzenie, że plan rozbudowy jest motywowany pojawieniem sie obowiązku szkolnego dla sześciolatków, ponieważ ze sporządzonych prognoz wynika, iż w perspektywie najbliższych 10/20 lat, nie wpłynie on na znaczne zwiększenie liczby uczniów uczęszczających do szkoły w Koszęcinie. Niemniej szkoła ta posiada najliczniejsze grono podopiecznych. Średnio rocznie do placówki uczęszcza 510 uczniów, wśród nich także osoby niepełnosprawne. Podstawowym problemem szkoły jest brak przestrzeni i warunków do przyjęcia tak dużej liczby uczniów. Ponadto budynek nie posiada żądnych udogodnień dla niepełnosprawnych uczniów, a wdrożenie ich bez konieczności rozbudowy bądź modernizacji całego budynku będzie trudnie, a nawet niemożliwe. Rozbudowa Zespołu Szkół w Koszęcinie, której szacowany koszt wyniósłby 2,5 mln zł. rozwiązywałaby każdy z wymienionych problemów. Zanim jednak zostanie podjęta decyzja o rozbudowie, potrzebna będzie Państwa opinia w tej sprawie. Szczególnie istotny będzie głos rodziców dzieci uczęszczających do placówki, dlatego zachęcam do dyskusji. Konsultacje dotyczące rozbudowy szkoły odbędą się na przestrzeni kwietnia i maja br. Dokładny termin zostanie ogłoszony na stronie internetowej Gminy Koszęcin oraz w lokalnej prasie. Na tę chwilę zachęcam wszystkich Państwa do udziału w internetowej sondzie (po prawej stronie strony www.koszecin.pl), gdzie mogą Państwo opowiedzieć się za lub przeciw rozbudowie. Pozdrawiam, Grzegorz Ziaja Wójt Gminy Koszęcin Wizualizacja fragmentu Zespołu Szkół w Koszęcinie po rozbudowie Plan parteru Plan piętra

Losowa galeria zdjęciowa

Mapa strony